Retur og reklamation

Her finder du svar på, hvordan du skal forholde dig, hvis du ønsker at fortryde dit køb eller oprette en reklamation på et produkt.

Fortrydelsesret

Hvad skal jeg først gøre?
Hvor skal jeg sende pakken til?
Skal jeg selv betale for at sende produktet retur?
Hvem bærer risikoen ved returforsendelse?
Hvor længe kan jeg fortryde?
Er der forlænget fortrydelsesret ved køb af julegaver?
Skal produktet sendes retur i original emballage?
Hvordan tilbagebetales pengene?
Hvornår modtager jeg pengene retur?
Skal produktet sendes retur i original emballage?
Hvad skal jeg først gøre?

Send en mail til os på info@powerbanken.dk eller fang os på chatten. Oplys derefter dit navn og ordrenummer og at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.

Hvor skal jeg sende pakken til?

Send pakken til vores adresse:

Powerbanken.dk ApS
Landbrugsvej 10L
5260 Odense
ATT: Fortryd “Ordrenummer”

Skal jeg selv betale for at sende produktet retur?

Når du fortryder dit køb, så skal du selv dække omkostningerne til at sende pakken retur. Vi anbefaler, at du sender den retur som pakke med GLS eller Post Danmark.

Hvem bærer risikoen ved returforsendelse?

Du bærer risikoen ved returnering af produktet. Send derfor altid pakken retur med GLS eller Post Nord som en pakke og ikke et brev. Når du sender den retur som pakke får du altid et trackingnummer, så du kan spore pakken og samtidig kan søge erstatning overfor GLS og Post Danmark, hvis pakken forsvinder eller går i stykker under transport.

Hvor længe kan jeg fortryde?

Du har altid 14 dages fortrydelsesret fra, at du modtager din pakke. Det er vigtigt, at du senest 14 dage efter modtagelse af pakken kontakter os og gør opmærksom på, at du ønsker at fortryde købet. Produktet skal derefter hurtigst muligst sendes retur til os.

Er der forlænget fortrydelsesret ved køb af julegaver?

Vi tilbyder forlænget fortrydelsesret ved køb af julegaver, så du kan få købt dine julegaver i god tid. Alle produkter købt i perioden 01.11 – 23.12 kan byttes frem til og med 15.01.

Skal produktet sendes retur i original emballage?

Det er vigtigt, at du sendes produktet tilbage i original emballage samt alle originale dele, der fulgte med. Hvis produktet ikke sendes retur i original emballage, hvis noget mangler, eller hvis noget er ødelagt, så vil denne værdiforringelse bliver modregnet i krediteringen.

Hvordan tilbagebetales pengene?

Vi krediterer som standard pengene til det betalingskort, der blev benyttes ved købet. Såfremt du ønsker kreditering til en anden konto, så skal du oplyse dette, når du kontakter os samt vedlægge reg. og konto nr. i pakken du sender retur.

Hvornår modtager jeg pengene retur?

Fra vi modtager produktet retur og til vi krediterer pengene går der normalt 1-3 hverdage. Normalt tager det 1-2 hverdage fra vi krediterer pengene til, at de vil fremgå på din konto igen. Har du ikke modtaget pengene retur inden for 7 hverdage, så kontakt os venligst.

Skal produktet sendes retur i original emballage?

Det er vigtigt, at du sendes produktet tilbage i original emballage samt alle originale dele, der fulgte med. Hvis produktet ikke sendes retur i original emballage, hvis noget mangler, eller hvis noget er ødelagt, så vil denne værdiforringelse bliver modregnet i krediteringen.

Reklamation

Hvad skal jeg først gøre?
Hvor skal jeg sende pakken til?
Skal jeg selv betale for at sende produktet retur?
Hvem bærer risikoen ved returforsendelse?
Hvor længe kan jeg reklamere over et produkt?
Koster det noget at reklamere?
Skal produktet sendes retur i original emballage?
Hvis mit produkt er defekt, kan jeg så få pengene tilbage?
Hvem skal bevise, at produktet er defekt?
Hvor lang tid skal I bruge på at undersøge mit produkt?
PricerRunner Købsgaranti
Hvad skal jeg først gøre?

Send en mail til os på info@powerbanken.dk eller fang os på chatten og beskriv, hvad der er galt med produktet. Vi oplever jævnligt, at vi kan hjælpe kunder over mail eller chat, så vi undergår, at produktet skal sendes retur. Kan vi ikke udbedre fejlen via vores support, så skal vi have produktet retur, så vi kan kigge nærmere på det.

Hvor skal jeg sende pakken til?

Send pakken til vores adresse:

Powerbanken.dk ApS
Landbrugsvej 10L
5260 Odense
ATT: RMA “Ordrenummer”

Skal jeg selv betale for at sende produktet retur?

I tilfælde af en reklamation, så dækker vi forsendelsesomkostningerne. Hvis du ønsker det, så kan du bede om at få et returlabel tilsendt som du kan sætte på pakken.

Hvem bærer risikoen ved returforsendelse?

Hvis du har betalt og sendt produktet retur selv, så bærer du risikoen for returforsendelsen. Sørg derfor altid for at send den som pakke med GLS eller Post Danmark, så du kan få et trackingnummer og samtidig være forsikret, hvis pakken forsvinder eller går i stykker under transport.

Hvis du har fået tilsendt et returlabel fra powerbanken.dk, så bærer vi risikoen ved returforsendelsen.

Hvor længe kan jeg reklamere over et produkt?

I følge dansk lovgivning, så har du 2 års reklamationsret fra du modtager produktet. Det er vigtigt, at du reklamerer hurtigst muligt og inden for rimelig tid fra du opdager fejlen.

Koster det noget at reklamere?

Såfremt dit produkt konstateres at være defekt grundet en fejl eller mangel, der var tilstede da købte produktet, så vil der ikke være nogle ekstra omkostninger for dig.

Vi modtager jævnligt produkter retur, hvor kunder ikke har benyttet produktet korrekt, eller hvis fejlen ikke skyldes en reklamation, men i stedet slidtage. I disse tilfælde, så forbeholder vi os retten til at sende produktet retur igen sammen med en faktura, der dækker forsendelsesomkostninger og et håndteringsgebyr på 395 kr./time.

Skal produktet sendes retur i original emballage?

Nej du behøver ikke sende produktet retur i original emballage, men du bedes sendes alle dele retur, der fulgte med.

Hvis mit produkt er defekt, kan jeg så få pengene tilbage?

Du kan ikke kræve at få pengene retur, hvis dit produkt er defekt. Vi vil i første omgang forsøge at reparere produktet og ellers vil det blive erstattet med et nyt.

Hvem skal bevise, at produktet er defekt?

Fejl og mangler der opstår inden for de første 6 måneder vurderes at være til stede ved købet og det er derfor powerbanken.dk, der skal bevise, at det evt. ikke er tilfældet. I perioden 6-24 måneder efter modtagelse af produktet skal du som kunde bevise, på bedste vis, at fejlen var til stede ved købet og ikke skyldes almindelig slidtage.

Hvor lang tid skal I bruge på at undersøge mit produkt?

Nogle reklamationer kan vi hurtigt vurdere mens andre kræver længere tids undersøgelse. Den typiske behandlingstid ligger på 3-5 hverdage.

PricerRunner Købsgaranti

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster intet og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner.

Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for en time efter dit køb gennemføre din registrering. Det koster ingenting og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti

PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, beskadiget vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig personligt.

Købsgarantien erstatter dig som kunde for både anskaffelses- og fragtomkostninger og den direkte økonomiske skade, du har lidt. For værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger gives ingen erstatning.

Besøg PriceRunner for at se de endelige betingelser samt en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien.

Ja tak, send mig til PriceRunner for registrering af Købsgaranti op til 50.000 kroner!

Menu