KFC, også kendt som Kentucky Fried Chicken, har lavet noget af et tech-twist, der ikke kun giver kunderne energi gennem maden, men også gennem emballagen.
KFC blev grundlagt af Harland Sanders, en iværksætter, der begyndte at sælge stegt kylling fra vejsiden i Corbin, Kentuckysenere identificeret Sanders potentialet i restaurant-franchising, og den første “Kentucky Fried Chicken” franchise åbnede i Salt Lake City, Utah i 1952.
Men nok om det. Historien er den, at KFC har lanceret en ny form for emballage, der på det sidste har fået en hel del omtale. Emballagen, der omtales som “Watt A Box” har nemlig en indbygget power bank, der kan hjælpe med at oplade din enhed, når du er på farten.
Du skal dog lige slå koldt vand i blodet, Inden du suser ud og finder den nærmeste KFC. Denne fem-i-en Meal Box er nemlig en begrænset udgave, der kun tilbydes til de heldige i udvalgte KFC-butikker i Mumbai og Dehli.
Ud over, at “Watt A Box” tilbydes til kunder i butikkerne, kan brugerne også forsage at vinde den. Det gør de ved at deltage i en konkurrence på KFC Indiske Facebookside.
Selv siger CMO for KFC i Indien, Lluis Ruiz Ribot (oversat):
Med lanceringen af Watt A Box, har vi taget et yderligere skridt frem, og introduceret et element af brugervenlighed og anvendelse af emballagen
Konceptet “Watt A Box” blev udviklet i samarbejde med deres eget digitale bureau, Blink Digital, der selv har base i Mumbai.
Herunder kan du se den omtalte fem-i-en box, Watt A Box”, som altså er den klassiske KFC-emballage, bare med en ekstra lille finesse.